Ammunta

LOPEN RADAT 2022 (päivitetty 15.5.2022)

Riihimäen Reserviläiset ja Riihimäen ampumaseura ovat varanneet jäsenilleen yhteisiä ratavuoroja Lopen ampumaradoilta. Kaikki vuorot ovat luonnollisesti ilmaisia. Huolehdithan, että sinulla on Reserviläisten (tai Rassin) jäsenkortti mukana. Radan sääntöjä on noudatettava.

ke 29.kesäkuuta -> 100m kiväärirata, toimintamontut 1 ja 2, 15:30-21

ke 31.elokuuta -> 100m kiväärirata, toimintamontut 1 ja 2, 15:30-21

Muista myös em. seurojen Ampumapäivä-tapahtuma, jolloin alla mainitut radat käytettävissä klo 9-13:30

la 1.lokakuuta -> pistoolirata, toimintamontut, 100m kiväärirata

Jäsenistömme toiminnallisen ammunnan harrastajille on Lopella avautunut mahdollisuus osallistua Ala-Hämeen ampujien vuoroilla (pääsääntöisesti joka toinen torstai) klo 15:30-21 toimintamontulle 1 (vasen, pisin toimintaradoista), A-HA.n varaukset näkee Lopen ampumakeskuksen ratavuorokalenterista.

Jäsenkortti mukaan.

AMMUNTAVUOROT HÄTILÄ/PAROLANNUMMI

Parolannummen pistooliradan vuorot ovat alkaneet ja ne ovat tiistaisin klo 17 – 20 seuraavin poikkeuksin:

7. ja 14. kesäkuuta ei ammuntoja

300 m kivääriradan vuorot ovat sunnuntaisin klo 15-18, poislukien mahdolliset peruskoulutuskaudelle osuvat PV:n tarpeet (täsmentymättä)

Jäsenillämme on mahdollisuus harjoitella ammuntaa Panssariprikaatin Hätilän radalla nro 3 (150 kivääri ja pistooli), radalla nro 2 (300m) sekä Parolannummen pistooliradalla. Käytänteet ao. radoilla ovat hieman erilaiset, joten tutustuthan huolella alla oleviin ohjeisiin.

Rata nro 3 on ns. yleinen rata, joten sen aukioloajat ovat varsin asiakasystävälliset. Jonkinlaisena rajoitteena on radan käyttäjäkunnan määrä ja mahdollinen PV.n tilapäinen ratatarve peruskoulutuskausien alussa. Toisinaan radan käyttö sekä kivääriammunnassa että pistooliammunnassa aiheuttaa tarvetta vuorotteluun, hoidammehan asioinnin muiden käyttäjien kanssa ystävällisesti ja reilussa reserviläishengessä.

Hätilän radalle nro 3 tulee hankkia Panssariprikaatin esikunnasta kuvallinen kulkulupa ja se täytyy olla mukana aina kun radalla ollaan. Mikäli et ole hankkinut lupaa aiemmin, sinun täytyy käydä PsPr.n esikunnassa kuvauttamassa itsesi. Seuraavilla kerroilla riittää pelkkä anomuksen täyttö.

Parolannummen pistooliradan käyttö on mahdollista vain Etelä-Hämeen Reserviläispiirin anomilla vuoroilla, joten sinne eivät jäsenet tarvitse kulkulupaa. (reserviläisten jäsenkortti on kuitenkin hyvä olla mukana) Vuorojen aikana pistooliradalla on EhResp.n nimeämä ammunnanvalvoja. Samoin 300 metrin radalle Hätilään ei voi mennä ilman ammunnanvalvojaa.