SRA

Sissiammunnasta kehitetty ja 1990-luvulla aloitettu sovellettu reserviläisammunta eli SRA sai nopeasti suuren suosion myös Etelä-Hämeen reserviläisten keskuudessa. Sovellettu reserviläisammunta on nykyisin Reserviläisurheiluliiton kilpaurheilulaji, joka on erityisesti tarkoitettu reserviläisten tilanteenmukaisen ampumataidon vertailuun ja kehittämiseen.

SRA:ssa käytetään pääasiassa nykyaikaisen sotilasaseistuksen kaltaisia aseita, lähinnä itselataavaa kivääriä mutta myös pistoolia, haulikkoa sekä tarkkuuskivääriä. Jokaista yhtäjaksoista ampumasuoritusta vastaavaa rastia varten laaditaan kuvitteellisen taistelutilanteen mukainen ampumatehtävä, jonka ampuja suorittaa ennalta annetun tilannekuvauksen edellyttämällä tavalla. Rasteihin kuuluu usein nopeatempoista liikkumista, lippaanvaihtoja, ovien avaamista yms. ampumasuoritusta monipuolistavaa toimintoa. Rastilla on usein liikkumista ja ampumista rajoittavia ja ohjaavia rakenteita, kuten seiniä, rikelinjoja ja tunneleita.