Tulokset 2020

Riihimäen Reserviläisten urheilutoiminta 2020

Valtiovalta tiedotti maaliskuussa koronaepidemia-aallon saapumisesta Suomeen. Valtakunnallisten rajoitusten ja ohjeiden johdosta ResUL:n urheilutoiminta keskeytettiin toukokuun loppuun asti. Näin peruuntuivat kaikki kilpailumme siirtämällä ne ensi vuoteen. Kontiolahdella maaliskuussa ennätettiin vielä kilpailla ampumahiihdon maailmancup ilman yleisöä, minkä jälkeen kilpailutoiminta keskeytettiin maailman laajuisesti. ResUL:n vuoden 2021 mestaruuskilpailut sijoittuvat seuraavasti: Ampumahiihto 6.2 Jurva, pistooliampumahiihto 27.3 Kuhmo, ampumasuunnistus 24.4 Niinisalo ja pistooliampumajuoksu 22.5 Imatra. Etelä-Hämeen piirin 2021 kilpailukalenterin mukaan ampumahiihto ja maastokilpailu ovat Hattulassa, pistooliampumahiihto Valkeakoskella, ampumasuunnistus Urjalassa. Näiden päivämäärät tarkentuvat myöhemmin. Taitokilpailu 8.5. Luopioinen, pistooliampumajuoksu 4.8 Suvipielinen ja ampumajuoksu 8.9. Hattula. Kun sähköinen kuntokortti päättyi 2019 vuoden lopussa, se korvattiin tilalle tulleella MarsMars sovelluksella. Virusepidemian voittaminen ja poikkeusoloista normaalitilaan palaaminen ei ole vielä ajallisesti ennustettavissa. Markkinoille tulleet lääkeyhtiöiden kehittelemät rokotteet luovat kuitenkin uskoa tulevaan.                                                                .

Etelä-Hämeen Reserviläispiirien mestaruuskilpailut:

Ampumahiihdot, ampumasuunnistus ja taitokilpailu peruttiin. Elokuussa tilanne helpottui sen verran, että joitain tapahtumia pystyttiin järjestämään ohjeita ja suosituksia noudattaen.

Pistooliampumajuoksu kilpailtiin Suvipielisessä yhdistyksemme urheilijoiden voittaessa kaksi mestaruutta, Osmo Haapanen sarjan H70 ja Hannu Rekola H75. Haapanen palkittiin lisäksi kilpailun parhaana ampujana!

Ampumajuoksu oli perinteisesti Parolassa, jossa juoksuosuutta oli helpotettu. Ratamuutos olikin iäkkäille kilpailijoille eduksi. Osmo Haapanen voitti H70 mestaruuden edelleen kilpailun parhaana ampujana! Riihimäen Reserviupseereista Olli Haapanen voitti miesten yleisen sarjan Mauri Särssin ja Pekka Aittolan sijoittuessa sarjoissaan toiselle sijalle.

Maastokilpailu käytiin Uudenmaan reserviläispiirien järjestelyillä RiRu:n Mauri Särssin ollessa sarjansa toinen. Mauri ampui kilpailun parhaan tuloksen 88 pistettä Timo Salosen (VUK) kanssa.

Yhdistyksemme saavutti kolme piirinmestaruutta, Riihimäen Reserviupseerit yhden.

Paikalliset Reserviläisurheilijat eri liittojen mestaruuskilpailuissa:

Suomen ampumahiihtoliiton kilpailut:

Ampumahiihdon SM-kilpailu Imatra 14-16.2.2020.

Osmo Haapanen voitti H70 pikamatkan mestaruuden ollen normaalikilpailun toinen, Mauri Särssi normaalimatkalla kolmas ja pikamatkan seitsemäs.

Ampumajuoksun SM-Kontiolahti 4-6.9.2020

Osmo Haapanen voitti H70 sarjan suomenmestaruudet sekä pika- että normaalimatkalla.

Rulla-ampumahiihdon SM-Hollola 8-9.8.2020.

Osmo Haapanen jatkoi pika- ja normaalimatkan tuplavoittojaan. Normaalimatkan voitto oli ylivoimainen aikaeron toiseksi tulleeseen ollessa yli 6 minuuttia!

RiiRes kilpailuvastaava Markku Lamminsivu

Tulostiivistelmä Etelä-Hämeen Reserviläispiirien mestaruuskilpailuista kaudelta 2020

Pistooliampumajuoksu Suvipielinen 5.8.2020

H70: 1. Osmo Haapanen (amp.tulos 87)