Tulokset 2018

Riihimäen Reserviläisten urheilutoiminta 2018

Urheilutoimintamme kaipaa lisää jäseniämme reserviläisurheiluun. Hannu Rekola palannee onnistuneen polvi operoinnin jälkeen taas kilpailuihin tulevalla kisakaudella. Riihimäen aktiiviset reserviläisurheilijat Anu ja Pasi Koistinen muuttivat Lappeenrantaan. Anun siirtyminen yhdistyksestämme heikentää kilpaurheiluamme edelleen, viereiseen kaupunkiin Imatralle on luotu loistavat olosuhteet lajiharjoitteluun. Riihimäen Kiskon harrastajilleen rakentaman ampumahiihdon harjoittelupaikan käytön esteenä on edelleen ollut viivästynyt käyttölupa. Ampumaratalakiin on esitetty ensi vuodelle lakimuutosta, jossa vähäisiä ampumaratoja ei enää rinnastettaisi maakuntien ampumaurheilukeskusten lupaehtoihin parantaen huomattavasti käyttöluvan myöntämistä.

Vuoden 2019 ResUL- mestaruuskilpailut on sijoitettu Etelä-Suomen tuttuihin kilpailukeskuksiin seuraavasti: Ampumahiihto Imatra, Pistooliampumahiihto Keuruu, Ampumasuunnistus Loimaa, Pistooliampumajuoksu Mäntsälä ja Maastokilpailu Kangasniemi.

ResUL:n valtakunnalliset mestaruuskilpailut: Pistooliampumahiihto järjestettiin Parolassa lumisissa olosuhteissa. Osmo Haapanen voitti jälleen H65 sarjan mestaruuden RiRu:n Mauri Särssin ollessa toinen.

Ampumahiihdon mestaruudet ratkottiin Suonenjoella. Anu Koistinen sijoittui naisten sarjassa toiseksi. Anun loistohiihto ei riittänyt tällä kertaa voittoon sakkojen rasittamassa kisassa. RiRun:n Mauri Särssi voitti 65- sarjan Pasi Koistisen jäädessä 50-sarjassaan täpärästi neljänneksi, viestisarjassa H120 Särssi ja Pasi Koistinen olivat toisia.

Ampumasuunnistuksen mestaruuksista kilpailtiin varsin lähellä, Kärkölässä ilman riihimäkeläisiä kuten myös Ylistarossa järjestetyssä Pistooliampumajuoksussa.

Etelä-Hämeen Reserviläispiirien mestaruuskilpailut: Piirinmestaruuksia saavutettiin yksi Osmo Haapasen voittaessa perinteisesti ampumajuoksun H65- sarjan. Molemmat ampumahiihdot peruttiin lumipulan johdosta. Riihimäen Reserviupseerit saavuttivat kaksi mestaruutta.

Paikalliset Reserviläisurheilijat eri liittojen mestaruuskilpailuissa:

Ampumahiihdon SM Mikkeli 23-25.2

Anu Koistinen voitti N40 sarjansa pikakilpailun hyvällä suorituksellaan ollen yhteislähdön toinen. Riihimäen Kisko voitti H180 viestimestaruuden joukkueellaan Pasi Koistinen – Osmo Haapanen – Mauri Särssi ollen ainoa sakkokierroton joukkue. Henkilökohtaisiin matkoihin osallistuivat myös Osmo Haapanen, Pasi Koistinen ja Mauri Särssi hyvillä suorituksillaan jääden tällä kertaa palkintosijojen ulkopuolelle.

Ampumahiihdon kansainvälinen Masters- International 22-23.3 Kontiolahti

Kilpailuun osallistuu eri maista runsaasti harrastajia, riihimäkeläisiä olivat mukana Anu ja Pasi Koistinen sekä Mauri Särssi. Anu Jatkoi hyviä suorituksiaan voittamalla kovatasoisen N40 pikakilpailun ollen normaalimatkalla neljäs. Pasi ei tällä kertaa onnistunut puolustamaan viimevuotista mitaliaan Mauri Särssin sijoittuessa sarjassaan neljänneksi.

Rulla – Ampumahiihdon SM Imatra 15-16.8

Osmo Haapanen voitti vakuuttavasti molempien matkojensa mestaruudet. Normaalimatkalla aikaero oli toiseksi tulleeseen Risto Kittilään miltei 5 minuuttia! Anu Koistinen oli N40 pikamatkan toinen sekä normaalimatkan kolmas.

RiRes kilpailuvastaava Markku Lamminsivu

Tulostiivistelmä Etelä-Hämeen Reserviläispiirien mestaruuskilpailuista kaudelta 2018

Taitokilpailu Janakkala 5.5

Yhdistyksestämme osallistuivat kilpaluun Marko Lindberg, Tapio Kangas ja Roope Lindberg