Tulokset 2016

RIIHIMÄEN RESERVILÄISTEN URHEILUTOIMINTA 2016

Vuonna 1954 perustetun yhdistyksemme 63. toimintakausi on päätöksessä. Ampumahiihdon sekä juoksun harrastajillemme uuden harjoittelupaikan saanti paikkakunnalle olisi jatkossa tärkeää. Riihimäen uuden yleiskaavan ehdotusvaiheeseen on esitetty pienikaliberisten aseiden ampumarata aluetta moottoritien ja 130-tien väliselle alueelle. Vieressä kulkevan, Riuttaan johtavan ulkoilureitin johdosta lähtökohdat ampumahiihdon harrastustoimintaan olisivat olemassa. Ehdotuksen toteutus vaatii jatkossa kaupungin selvitystyön lisäksi ympäristöluvan sekä myönteisen päätöksen hankkeelle. Riihimäen Kisko on rakentanut ampumahiihdon harrastajilleen harjoittelupaikkaa omistamalleen maa-alueelle Tapiolan hiihtomajalle. Hyvin suunnitellun ja rakennetun projektin käyttöönottoa viivästyttää ympäristöluvan saanti tulkintoineen. Talven lumipula jatkoi edelleen perinteitään, säilö- ja tykkilumikaan ei enää takaa hiihtoa läpi talven. Ampumahiihtomme kilpailuihin sekä järjestelytehtäviin osallistunut Jorma Luusalo menehtyi keväällä 72- vuoden ikäisenä.

ResUL:n valtakunnalliset mestaruuskilpailut:

Ampumahiihdon mestaruuskilpailut sekä Sotilasmaastohiihto peruttiin lumipulaan. Pistooliampumahiihto järjestettiin Kangasniemellä, jossa Hannu Rekola voitti sarjansa H70. Riihimäkeläisten menestystä täydensi RiRu:n Mauri Särssi sarjansa H65 voitolla. Etelä-Hämäläiset voittivat parisprintin mestaruudet Hannun ja Maurin edustamissa H100- ja H120-sarjoissa. Kangasniemellä järjestetyssä talvikilpailussa voitti sarjansa RiRu:n Mauri Särssi. Ampumasuunnistuksessa kilpailtiin Satakunnassa Lavialla. Naisten sprinttiviestin voitti Etelä-Häme, Riihimäen Reserviläisten Anu Koistisen parina oli Hattula-Tyrvännön Reserviläisten Katja Koivulahti. RiRu:n Pasi Koistisen ja Mauri Särssin viestiparit olivat Valkeakoskelta, Pasi voitti parinsa kanssa H100- viestimestaruuden Maurin joukkueen ollessa kolmas.

Etelä-Hämeen Reserviläispiirin mestaruuskilpailut:

Piirinmestaruuksia saavutettiin yhteensä seitsemän sekä pronssimitaleita kolme.

Paikalliset reserviläisurheilijat eri liittojen mestaruuskilpailuissa:

Ampumahiihdon SM-kilpailu Oulu 4-6.3

Hannu Rekola normaalimatkan kolmas, Anu Koistinen ja Mauri Särssi pikakilpailun kolmansia.

Kontiolahti Ampumahiihdon Masters International kilpailu 16-20.3

Riihimäen Kiskon ampumahiihtäjät saavuttivat kansainvälisessä kilpailussa huippusijoituksia!

Osmo Haapanen voitti H-65 sarjan pika- ja normaalimatkan, Mauri Särssi varmisti toisella sijallaan Kiskon kaksoisvoiton pikamatkalla. Anu Koistinen oli molemmilla N35- matkoillaan toinen sekä Pasi Koistinen 50-vuotiaisten normaalimatkan kolmas. Visteissä Haapanen ja Särssi hiihtivät ikäluokkansa voitokkaassa viestijoukkueessa kuten myös Anu Koistinen, Pasi Koistisen edustama H45- joukkue oli kolmas.

Ampumajuoksun SM-kilpailu 3-4.9 Hollola

Anu Koistinen N35-sarjan toinen molemmilla matkoillaan, Osmo Haapanen H65- sarjan normaalimatkan toinen ja pikakilpailun kolmas, Pasi Koistinen 50- vuotiaisten molempien matkojen kolmas.

Rulla ampumahiihdon SM 17.9. Imatra

Osmo Haapanen voitti molemmat matkansa ja Anu Koistinen pikakilpailun ollen normaalimatkallaan kolmas.

RiiRes urheiluvastaava Markku Lamminsivu